Slideshow Widget

Regnbuekage how-to...

16/02/11

Jeg lovede jo i mit barnedåbs-indlæg, at jeg ville fortælle jer lidt mere om den festlige regnbuekage, vi fik. Det er sådan set ret nemt; man tager en hvid kagedej (sandkage i mit tilfælde, som jeg tre-doblede opskriften til min store hjerteform) og deler dejen i 6 dele (alt efter hvor mange farver du vælger), og så skal hver skål med dej indfarves.. Herefter hælder man forsigtigt lagene på og fordeler i formen i ønsket rækkefølge..

Mine 6 farver - klar til at komme i formen
De flotte farver fås bla. lige her
Hjerteformen er købt lige her
Viser STOLT resultatet frem..

Jeg fik ideen efter besøg hos denne blog, som dog laver inddelingen lidt mere avanceret med to forme (havde kun denne ene hjerteform desværre)

Den søde Mejse // Blåmejsen har også lavet et utrolig fint eksemplar - se bare her


TIPS
Sandkage dejen er ret "sej", og derfor forholdsvis nem at fordele lag for lag uden at farverne blander sammen, men jeg synes godt kagen kan virke lidt tør - så næste gang bliver det med lidt banan i - eller måske en muffin dej...?

Virker dit endelige resultat lidt tørt, så opvarm 100gr mørk chokolade (Odense chokoladeknapper)  i 1dl fløde og sæt det herefter på køl - smøres direkte på kagen i et GODT lag.. Det camouflerer tørheden riiiimelig godt ;0)

15 Responses to “Regnbuekage how-to...”

  1. MUMS!!! Den ser festlig og lækker ud. Og lidt 80'er agtig :-) Men hey - elsker 80'erne. Måske man snart skulle holde en fest, en 80'er fest - nu er desserten jo klar?

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Ej den er helt fantastisk! Sådan en sej og magisk kage. Det må prøves - det gør en helt glad :)

    SvarSlet
  3. Nej hvor SEJT!
    Hvor er det bare en super flot kage du har lavet :o)

    Tusind tak for, at du er så sød at forklare os andre (nogle idéforladte :oP)hvordan du har lavet den! TAK :o)

    SvarSlet
  4. Gud hvor anvanceret! -Og dog så enkelt ;))

    Den idé snupper jeg lige til en 7-års fødselsdagskage. Den er bestilt af fødselaren til at være fodboldbane, men derfor kan der jo godt gemme sig en regnbue under! :))

    Er det bare almindelig frugtfarve?

    SvarSlet
  5. Nøj, hvor er den fin! Det må jeg prøve en dag:)

    SvarSlet
  6. Mums hvor ser det bare godt ud..
    Og det er super duper smuk :)

    SvarSlet
  7. Nøj, hvor har jeg lyst til kage nu ;)

    SvarSlet
  8. Lækkert! Det skal jeg klart prøve til min fødselsdag :-)

    SvarSlet
  9. Den skal helt sikkert afprøves til den forstående barnedåb engang til sommer :-)

    SvarSlet
  10. Den ser helt vildt flot ud :0)

    Jeg kunne dog godt tænke mig at vide om de farver er kunstigt fremstillet og hvad der er i??? det står der intet om på hjemmesiden :0)

    ved du hvad det er lavet af?

    Kærligst Camille

    SvarSlet
  11. den ser jo fantastisk ud - den må jeg da kaste mig ud i en dag

    SvarSlet
  12. Orv, hvor er det en skøn skøn regnbuekage - det må helt sikkert noteres :)
    Tak for det farverige tip.

    /rikkerose

    SvarSlet
  13. Først og fremmest TAK for alle jeres søde kommentarer - det ER jo bare en ganske enkel (men sjov) kage... ;0)

    @Trine:
    Det er konditorfarve i geleform fra Wilton, det bliver meget mere koncentreret i farven ;0)

    @Camille:
    Det er ihvertfald hverken økologisk eller naturbaseret - så meget kan jeg da regne ud med de vilde pangfarver...Det indeholder sukker, majssiruo, vand, farve og en hulens masse e-numre.. Men igen , det er altså VILDT koncentreret og man skal nærmest ikke bruge mere en et dyp med en tandstik...? Så megen skade kan det nok ikke gøre...

    SvarSlet
  14. eeej den er bare så fantastisk! spurgte min kæreste om vi ikke skulle lave sådan en til hans fødselsdag, men det var han ikke meget for ;)

    SvarSlet
  15. WOW! Lika färgglad och underbar som din blogg! :)

    SvarSlet

Læg endelig gerne en kommentar - det ÆLSKER jeg! Jeg er nogle gange noget distræt og glemmer at svare, men alle er læst og værdsat! ((Jeres kommentar skal lige godkendes inden udgivelse, da jeg har modtaget ENORMT meget spam på det sidste..)) Klem Louise