Slideshow Widget

Sov fedt i Berlin... (hotel, lejlighed + tips)

03/06/12

Hermed nogle fine hoteller. 
Nogle har jeg boet på, og andre vil jeg gerne bo på!!


I kan vel regne ud at jeg ELSKEDE dette rum?!!

Propeller Island City Lodge
Albrecht-Achilles Str. 58 - 10709 Berlin - website
Dette skøre hotel har et særlig plads i mit hjerte... Frede tog fusen på mig engang, hvor vi efter sigende skulle til Samsø i sommerhus, men han valgte så den modsatte retning på motorvejen (hvilket gjorde mig eddike-sur, da vi allerede var sent på den til Samsø-færgen).. Det viste sig at der istedet ventede en surprise tur til Berlin, hvor han havde arrangeret alt.. Også dette kunstfærdige hotel, hvor alle rum er forskellige.. Jeg vil virkelig anbefale jeg at tjekke hjemmesiden ud.. Vi boede selv i det viste castle room, men der er også mere dystre rum, rum fyldt med spejle, kister, bure, skabe og endda et rum hvor alt er vendt på hovedet - og du så selv sover i en lem - i hvad der ligner loftet... Syret..


- - -


Hütenpalast
Hobrechtstr. 66, 12047 Berlin - website

Hvem ville ikke gerne sove i campingvogn... indenfor!!??!! Jeg synes konceptet er mega hyggeligt, men vi valgte det dog fra denne omgang til fordel for en lejlighed.. Hvorfor, spørger du måske? Grundet den manglende privatliv, idét man deler rummet med tre andre campingvogne - og man ved jo aldrig hvem man kommer til at bo med... Men jeg er stadig lun på ideen dog!!


- - - 

Jeg har også lige nogle hurtige tips jeg gerne vil dele med dig:


kan hjælpe dig med at finde hyggelige lejligheder overalt i verden - især hvis i er flere afsted; så er det faktisk ofte langt billigere end et hotel! Vi har brugt dem både i Berlin og London, med stor tilfredshed.. Det kan godt tage lidt tid, før man modtager svar på sin forspørgsel, og jeg tror det næste link er bedre hvis man ønsker hurtig afklaring...

Huset i London; hvor vi boede 7 mand... se/book boligen lige her

Hjalp os med at finde lejligheden denne gang.. Hvis du ikke kender dette netværk af private mennesker, der udlejer deres lejlighed i spændende områder, så vil jeg KLART anbefale dig at tjekke den ud! Man chatter og aftaler med ejeren inden booking, og det hele foregår yderst professionelt!

Oranienburg Str. 26, 10117 Berlin - se lejligheden her


- - - 

SOV RIGTIG GODT I BERLIN
Denne liste vil vokse som jeg falder over spændende steder


(mere om Berlin lige her)

2 Responses to “Sov fedt i Berlin... (hotel, lejlighed + tips)”

  1. Iih tak for tip! Jeg behøver vel ikke sige, hvad jeg ville vælge? ;-)

    SvarSlet
  2. Wauw nogle lækre og sjove værelser. Ak for tipsene.
    Kh viola

    SvarSlet

Læg endelig gerne en kommentar - det ÆLSKER jeg! Jeg er nogle gange noget distræt og glemmer at svare, men alle er læst og værdsat! ((Jeres kommentar skal lige godkendes inden udgivelse, da jeg har modtaget ENORMT meget spam på det sidste..)) Klem Louise