Slideshow Widget

Julemarkeder mm i Berlin..

11/12/12




Æde & shoppe - det er liige som jeg/vi kan lide det.. Mejse var trygt afsat hos Farmor&Farfar imens hendes Mor & far fik lidt alenetid.. Det var iøvrigt godt det samme hun ikke skulle med, for det var rigtig kooooldt skulle jeg hilse at sige!!

Alle de vanlige vintageshops blev droppet denne gang til fordel for nye, spændende steder.. Iøvrigt går jeg heller ikke i så meget i mine vintagekjoler, nu mens frosten bider! Dog skulle jeg hilse at sige, at det IKKE var dårlig stil, at Frede havde fundet en lejlighed hos AirBnB lige smæk overfor Made in Berlin - en del af favoritten www.kleidermarkt.de


Kunne nærmest windows-shoppe fra lejligheden 

FØRST ARBEJDE, DERNÆST FORNØJELSE:
Vi var først & fremmest nede og tjekke et lokale ud for Fredes arbejde; 
til først kommende modemesse i Berlin.. Se lige disse fede lokaler... 



smukt gulv


JULEMARKEDER I BERLIN
Man kan sige meget negativt om Berlins julemarkeder; fx at det kan være noget af en turistfælde og at priserne på pynten derfor er skruet urimeligt i vejret!! Men alt dette glemmer man altså når mørket sænker sig og julelysene stråler.. Folk drikker gløgg, skøjter, spiser karrywurst og hører glad julemusik imens de skutter sig i kulden.. Jeg er solgt!!

Vi var på flere, men kan især anbefale jer Gendarmen Weihnachtsmarkt, som var rigtig hyggeligt.. Denne havde vi fået anbefalet af flere lokale.. Markederne findes overalt i byen, og jeg kan klart anbefale jer lige at smutte indenom, når man nu alligevel går forbi.. Det fik vi mange hyggelige oplevelser ud af (der jo så også inkluderede karrywurst mit pommes og mini-dognuts)




Jeg har altså en svaghed overfor tysk træ-julepynt

sensory overload



 Og HAM HER røg altså med hjem; 
får stadig åndenød når jeg ser på ham.. Han er kæmpestor og i mere anti-julede farver.. 
Og så var han ikke særlig dyr!! Nøj jeg føler mig heldig!!



PRIMARK
Ja, ja tænker du måske og bliver træt alene ved tanken om denne butik.. Et værre stress-sted er sikkert din næste tanke.. Begge er egentligt velberettiget, men hvis du har tid/overskud (og som jeg; en meeeeget tålmodig shoppe-partner), kan du VIRKELIG gøre nogle kup! Se hvad jeg scorede for sølle 330kr!

PRIMARK - Schloss-Straßen-Center - Walther-Schreiber-Platz 1 - 12161 Berlin





+ et fantastisk glimmer-cover til mobilen
(yes.... Man KAN bare ikke få for meget glimmer, vel!!)


BERSHKA, BERLIN
Jep, gik amok i high-street denne gang.. Men MÅTTE bare forbi, da jeg for nylig købte 4 par jeans via deres UK-online shop (måtte benytte mig af en bekendt derovre, som så kunne sende videre til DK, for de sender desværre ikke til DK).. Jeg fandt desværre ikke flere jeans - jeg var nemlig på et stadie hvor jeg KUN kunne tænke på maaaaad

Sårn en fiiin collar-kæde kom dog alligevel i posen

Men kommer du forbi, må jeg virkelig anbefale deres slim jeans "elastic jeans", der kun koster 19,95EUR/stk, og sidder som en drøm + er drøn behagelige!! Og har i, som jeg, kontakter i udlandet - kan jo også fint benytte jer af deres online-shops! 

Perfekte jeans, hvis du som jeg har tynde underben, men stadig lidt hofter
BERSHKA - Tauentzienstraße 14  10789 Berlin


URBAN OUTFITTERS
Er som altid et besøg værd.. For mit vedkommende blev det til flere besøg, for den lå lige på gaden bag vores lejlighed: Weinmeisterstr. 10, 10178 Berlin



Denne smukke skjorte kom med mig hjem

Men med disse smukke palliet-sko (med MEGET tynd bund),
vandt fornuften alligevel - og jeg lod dem stå...



TRANSIT
Indonesisk/Thai restaurent
rosenthaler straße 68 - 10119 berlin-mitte

Tapas på asiatiske manér... Små lækre retter, du selv vælger.. Vi fik bestilt aaaALT for meget mad, en helt flaske vin, boblevand osv, og alligevel var prisen omkring de 400kr inkl ALT!! Men tag ikke derhen fordi det er billigt, tag derhen fordi maden er fantastisk!! se mere på deres website

Undskylder ringe billedkvalitet

THE BIRD
Nok den lækreste bøf jeg LÆNGE har fået!! Ja, gu stod vi i kø 45min for at få en sølle plads ved baren! (husk at reservere bord folkens!) Vores ventetid blev brugt på enkelt øl stående lidt ved siden af baren.. Her kunne vi snuse til atmosfæren derinde, som var intet mindre end fantastisk!! Autentisk og dejligt uprætentiøst - lige noget for vestjyden hér.. Da der endelig blev to pladser ledige, fik vi sørme to fadøl foræret med sætningen "til jer, fordi i har været så tålmodige"... 

The Bird anbefaler at man vælger en ret tyk bøf for den lækreste stegning.., og derfor tog vi en 600gr moppedreng, og delte den bagefter.. Det er bestemt ikke sidste gang vi kommer derind! MUMS... 

Se mere på deres website 

THE BIRD - Am Falkplatz 5 - Prenzlauerberg  - 10435

FRAUEN PARKPLATZ!!!
Altså; én ting er, at det er ret så diskriminerende at kalde det "kone"-P-PLADS, istedet for "har.du.en.stor.motherfucker.kickass.bil.så.hold.her."P-PLADS.. Men ligemeget; jeg holder gerne på frue-pladsen med sådan en slæde!!


P-plads bingo...? Man ER vel distræt!???!

SKAL DU OGSÅ SNART TIL BERLIN?
...så tjek da lige mine andre indlæg lige hér

<a data-pin-do="embedUser" href="http://pinterest.com/trillingsgaard/"></a>

7 Responses to “Julemarkeder mm i Berlin..”

  1. Hvem der bare skulle til BERLIN...! Jeg anede ikke, at der var en primark. Tak for tip! Jeg er gået indkøbsamok i London et par gange i den butik...;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er vist også ret ny lille-Anne... Men bestemt anbefalelses-værdig!!!

      Slet
    2. Jeg har nogle sko, der ligner dem MEGET (hvis det ikke er dem). Man går elendigt i dem. Den indvendige sål sidder ikke fast, så lige pludselig har man den siddende halvvejs oppe af benet. Vær du glad for, at du ikke købte dem;)

      Slet
  2. Det ser ud til at have været en virkelig hyggelig tur! Jeg er kun en lille bitte smule misundelig ;) Krage-halskæden er virkelig fin, og glimmerskoene kunne jeg ikke have ladet stå. En skomager kunne snildt redde de såler. Købte du andet pynt end soldaten?

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er IKKE godt at du taler skoene op!!! Nix, købte faktisk ikke andet pynt - vi mangler intet herhjemme, og blev lidt nærrig! Haha...

      Slet
  3. Er lejligheden i boede i en i vil anbefale? Vi brugte dem i Paris i sommeres og vil gerne finde en god lejlighed i Berlin.

    SvarSlet
  4. Ej, hvor har i bare haft en hyggelig tur. :o
    Og hvor har du fået mange vidunderlige ting med hjem!
    Jeg ville uden tvivl have købt glimmer skoene, fornuftigt eller ej. :p (jeg har faktisk nogen der ligner lidt.)

    Jeg har aldrig været i Berlin, men har altid gerne ville! -Endnu mere nu efter at have set dine fantastiske billeder!

    www.badutspringeren.blogspot.dk

    SvarSlet

Læg endelig gerne en kommentar - det ÆLSKER jeg! Jeg er nogle gange noget distræt og glemmer at svare, men alle er læst og værdsat! ((Jeres kommentar skal lige godkendes inden udgivelse, da jeg har modtaget ENORMT meget spam på det sidste..)) Klem Louise