Slideshow Widget

Min to-do liste; vores gang

10/01/13

Når året skifter, har man (læs; mig) en tendens til at gøre status.. Over sit liv selvklart, men særdeles også på sit hjems indretninger og mange projekter.. Især fordi man har et charmerende gammelt byhus fra 1890, der stadig trænger til en kærlig hånd!


Det stooooore gang-projekt

Altså; hvores gang har sådan set aldrig været heeelt rigtig i vores øjne.. Og der er ikke særlig god boligkarma i at små-hade det allerførste rum, man træder ind i... Vel?!!

  • Den er møøørk og mangler lys i hjørnet (på billedet ovenfor er døren åben, hvilket giver mere lys!)
  • Den er smal og svær at indrette
  • Hoveddøren er ældre og det trækker igennem brevsprækken - brrr
  • Trappe & fodlister trænger til maling
  • Rummet under trappen er umulig at udnytte
  • Der mangler lister og ordentlig plads til tørklæder, huer osv
  • Vi vil gerne have en længere knagerække, som ikke virker så bombastisk!
  • Vi vil gerne have malet gulvet gråt nu
  • Og så drømmer jeg om at banke pudset af væggen med flag-ranken på - med rå mursten, ligesom ude i vores køkken... Kunne det ikke bare blive fiiint!!



Vi er lige nu igang med at male et indbygget skab under trappen, dernæst kommer turen til gulvet.. Jeg har også fået lovning på at arve en stor teak-kommode af min kære onkel Henning - til erstatning for den alt for lille turkise sag.. Og så har Frede lovet at trække nogle frithængende pærer rundt i rummet for at skabe mere lys inde i hjørnet + til det nye skab... Knagerækken bliver af et gammelt brædde og nogle metal knager.. Glæder mig til at vise makeoveren a al sin glans..

Skal du også fixe din entre/gang i 2013...? 
Så slå da lige et smut forbi min Pinterest mappe, med mange fine ideer hertil


Må jeg se dine projekter derhjemme?
Dette blir ihvertfald en lille to-do serie for mit vedkommende, håber i vil finde det spændende!!


8 Responses to “Min to-do liste; vores gang”

  1. Uuh, glæder mig til at se forandringen!

    SvarSlet
  2. Du er da mer end velkommen til at se min indretning i min lille lejlighed, hvis du har lyst. Billederne ligger under etiketter My home:-)

    SvarSlet
  3. Det bliver godt! Det kan jeg fornemme :-) Du kan se min nye gang her - man kan ikke kalde det en make-over, da der ikke var noget før :-) - men det er der nu! Og vi er SÅ glade for skohylden!

    http://kirkesjov.blogspot.dk/2012/12/akryl-skohylde-og-hang-it-all.html

    Knus Mette

    SvarSlet
  4. Kan lige se det for mig :) Det bliver godt, og i tråd med dine tanker om en mere nordisk, enkel indretning, selv om det blå gulv nu er ret så sejt!

    SvarSlet
  5. Ej, hvor blir deg bare fint! Lyder som et dejligt projekt at starte året med :-) sikke nogle flotte sten i har udenfor døren. Rigtig god arbejdeslyst!

    SvarSlet
  6. Jeg glæder mig til at se, hvordan det bliver! Tegner i hvert fald godt! Jeg har netop givet vores gang en mindre omgang. Håber jeg kan få taget nogle billeder i morgen, så der kan blive til et indlæg :-)Kh Maria - maria-margadusen.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Stort arbejde - men det skal nok blive godt. Især tror jeg det bliver godt når striberne kommer væk - de gør rummet endnu mindre end det er.

    Kh Bodil

    SvarSlet
  8. Wao, det fedeste gulv jeg længe har set

    SvarSlet

Læg endelig gerne en kommentar - det ÆLSKER jeg! Jeg er nogle gange noget distræt og glemmer at svare, men alle er læst og værdsat! ((Jeres kommentar skal lige godkendes inden udgivelse, da jeg har modtaget ENORMT meget spam på det sidste..)) Klem Louise